Dovolujeme si vás upozornit, že během státních svátků 1. 5. a 8. 5. 2023 bude naše prodejna uzavřena. Vaše objednávky budou expedovány druhý den po svátku.
Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Novinky
13.04.2023
Odvzdušnění palivového systému po výměně filtru
Odvzdušnění palivového systému po výměně filtru    Author: MaK, 9 května 2022, 14:41  Pokud ve vozidle vyměňujete palivový filtr,... číst celé
02.03.2023
Důležitá fakta o vysoušečích vzduchu.
Důležitá fakta o vysoušečích vzduchu Vozidla s celkovou hmotností nad 7,5 t musí být vybavena systémem stlačeného vzduchu. Stlačený vzduch... číst celé
20.01.2023
Stane se recyklace baterií do elektromobilů problémem trhu?
Jednou z největších výtek vůči elektromobilům, které se chystají ovládnout automobilový trh, je problém ekologické likvidace baterií. Tato technolog... číst celé
Zobrazit všechny novinky
Facebook

  1. Úvod
  2. Novinky
  3. Odvzdušnění palivového systému po výměně filtru
Odvzdušnění palivového systému po výměně filtru
13.04.2023

Odvzdušnění palivového systému po výměně filtru

 

 Author: MaK9 května 2022, 14:41

Pokud ve vozidle vyměňujete palivový filtr, je třeba zvážit několik důležitých aspektů, aby nedošlo k problémům. Jednou z nejčastějších příčin závad na vstřikovacím systému je vzduch, který v něm zůstal.

Při nedostatečném nebo nesprávně provedeném odvzdušnění může dojít k závažným škodám. Především si musíme uvědomit, že moderní vznětové motory jsou velmi citlivé a bez mazání naftou brzy začnou vstřikovače a vysokotlaké čerpadlo pracovat na sucho.

Většinu motorů lze odvzdušnit pomocí palivového čerpadla, např. několikanásobným zapnutím a vypnutím zapalování, pomocí diagnostického přístroje nebo přímým přivedením elektrického proudu na palivové čerpadlo. Jednou z typických metod je také ruční odvzdušnění.

Odvzdušnění palivového sytému
Odvzdušnění pomocí běžně dostupné podtlakové pumpy

U některých vozidel je ruční čerpadlo integrováno do palivového systému. V ostatních případech je nutné vzduch ze systému odsát ručně pomocí vývěvy. Obecně platí, že nový filtr by měl být před instalací naplněn čistým palivem, aby se zabránilo chodu na sucho, čímž se dále sníží nároky na odvzdušnění.

Těsnění vypouštěcí zátky naftového filtru KL 154

Aby nedošlo k nežádoucímu vniknutí vzduchu, je třeba si počínat opatrně také při odvodňování naftového filtru (např. filtru KL 154). Po odšroubování a odčerpání vody je třeba vypouštěcí zátku znovu utáhnout správným utahovacím momentem. Při nadměrném utažení se těsnicí kroužek deformuje, což způsobí únik paliva a vniknutí vzduchu.

Správným odpojením hadiček zabráníte vniknutí vzduchu do palivového systému

Důležité: Před otevřením systému je nutné odpojit palivové potrubí pomocí vhodného nástroje. Aby nedošlo k poškození startéru v důsledku přetížení, důrazně se nedoporučuje odvzdušňovat systém pouhým startováním motoru!


Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

Proč nakupovat u nás?
  • Možnost odběru na naší pobočce

  • Jsme s vámi více než 25 let

  • Široký sortiment

Kde nás najdete

AVIMA BRNO s.r.o.

Kšírova 131, 619 00 - Brno

Kontakty
AVIMA BRNO s.r.o.
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz